Odabir boja kod dizajna web stranice i logotipa

IT novosti i zanimljivosti

 
Odabir boja kod dizajna web stranice i logotipa

Odabir boje je jedan od prvih koraka kod izrade dizajna, web stranica te logotipa.

Prilikom odabira boja, bitno je znati da boje imaju vizualno, prihološko i kulturno značenje.

Određene boje općenito izazivaju određene emocije, ali neke boje u različitim dijelovima svijeta imaju različita značenja pa tako treba biti informiran o području za koje dizajniramo. Odličan primjer su crna i bijela boja, koje nemaju isto značenje u istočnim i zapadnim zemljama svijeta. U zapadnim zemljama je crna boja povezana sa smrti i žalošću, a u istočnim zemljama je to bijela boja.

Naš prvi savjet kod odabira boja je ne koristiti previše boja, optimalno najviše tri osnovne boje.

Drugi savjet je da odaberete osnovnu boju prema vrsti web stranice koju radite, bijela je dominantna kod medicinskih stranica, plava kod

poslovnih web stranica, zelena kod BIO web shopova i slično.

Bitno je znati što pojedina boja znači, koje emocije izaziva i kako utječe na ponašanje korisnika. Bitno je i u kojoj količini ju je najbolje koristiti. Navest ćemo primjere za par osnovnih boja:

Bijela - boja savršenstva i čistoće. Slaže se sa svim bojama i koristi se na većini web stranica. Odlična je kao podloga za tekst i za naglašavanje i isticanje proizvoda na web stranici. Dobar primjer je Apple web stranica.

Crna - boja elegancije, ozbiljnosti, formalnosti ali i dramatičnosti. Nije optimalna kao boja pozadine za tekst, jer svijetla boja teksta na crnoj pozadini puno više umara oči nego crna boja teksta na svijetloj pozadini. Odlična je kao boja za umjetničke, minimalističke web stranice sa manje teksta.

Crvena - boja strasti, vatre, brzine. Rijetko se koristi kao pozadina kompletne web stranice jer je jako umarajuća za oči u velikim količinama, dok u manjim količinama odlično služi za privlačenje pozornosti i stavljanja fokusa na elemente web stranice, kao što su gumbovi.

Plava - boja smirenosti, povjerenja, sigurnosti. Baš zbog tih asocijacija se puno koristi u dizajnu poslovnih i tehnoloških stranica te stranica koje rade sa ljudima ili novcem.

Zelena - boja prirode i zdravlja, svježine i opuštanja. Koristi se najviše na eko/bio web shopovima, te na turističkim web stranicama. Zelena je dosta jaka pa se ne preporučuje koristiti ju kao pozadinu stranice, već više za naglašavanje pojedinih elemenata.

Žuta - boja sunca, optimizma, energije. Najbolje se kombinira sa tamnijim bojama - crna, siva, plava. Jarko žuta se više koristi za isticanje elemenata na web stranici, dok tamnije žuta može biti i pozadinska boja. Zlatno žuta boja je također odlična ako želite da stranica ima osjećaj luksuza i elegancije.